Marwinbror's Blog

Dette er en blogg om lillebror som kom sist i en søskenflokk på 4. Han er født i Februar 2010, og hadde fra før 3 storesøstre på 2, 3 og 11 år. Grunnen til at jeg ønsket å opprette en blogg i hans navn, var at han fikk en tøff start på livet, Marwin ble 23 dager gammel livstruende dårlig. Etter en gentesting foretatt i Tyskland, fikk han bekreftet diagnosen: congenital nephrotick syndrome. Veldig enklet forklart: Nyrene hans tok ikke opp proteiner som de skulle, og de lakk det lille av proteiner som kroppen hadde av reserver. I denne bloggen kan du følge hans opp og nedturer frem til en nyretransplantasjon, og i tiden som følger etter.Jeg hadde hverken lest eller skrevet blogg tidligere, og denne ble helt i starten laget for å klare informere familie og venner som var bekymret. Jeg klarte ikke holde rede på hvem jeg hadde svart hva til, når jeg på 2 timer hadde fått 52 sms som igjen ble svart på etter å ha svart midt i en kaotisk situasjon. I etterkant valgte jeg å fortsette ha denne åpen, for informasjon til hvem som måtte finne det nyttig å lese om vår tid, våre opplevelser, våre kamper, våre gleder osv. Vi fikk så mye støtte av så mange medmennesker vi ikke engang kjente. Tusen tusen takk for følget <3

Søndag 13. Juni 13/06/2010

Filed under: Uncategorized — marwinbror @ 10:37 am

Blodoverføring igjen, Hb var 7,2 og lille gullet er som skummet melk. Litt blålig hvit.

Marwin har ikke vært i noe særlig form nå på formiddagen. Har strevd og hatt vondt. Men smiler like tappert innimellom slagene. Har  også kastet opp begge måltidene sine 😦

Akkurat kastet opp all maten min, men jeg smiler uansett jeg... Lever for å sjarmere dem rundt meg 😉

Blir nok litt piggere etter å ha fått påfyll med blod.

Merker stresset fra Riksen har satt seg i kroppen, litt sliten, trøtt og melkeproduksjonen min har sunket betraktelig. Så nå er det bare å prøve slappe av og puste dypt, pumpe ofte og håpe at det tar seg opp igjen.

Det er lettere sagt enn gjort når legen nå kom å sa at de har ordnet rom til oss nede på barneavdellingen når vi kommer fra Riksen neste gang 😦 😦 😦  Sukk nye mennesker og ny avdeling å forholde seg til, orker ikke tenke på det akkurat nå, for da triller tårene…

 

One Response to “Søndag 13. Juni”

  1. Linnie Says:

    Trygge, vante omgivelser har alt å si når man er i denne situasjonen. Dessverre blir det en del omrokkeringer osv, og man er bare nødt å tilpasse seg.

    Håper dere blir positivt overrasket når dere får rom på barneavdelingen, og at det det er flinke og koselige pleiere der og sånn 🙂 Går sikkert bra, men jeg vet hvor tungt det er å bli flytta på, når man har fått tryggheten og synes det er greit på ett sted 🙂

    Nydelig bilde av Marwin ❤

    Håper han kommer seg raskt nå fremover 🙂

    Er ikke så morsomt når de kaster opp måltidene sine nei, men humøret og smilet hjelper på et bekymret morshjerte 🙂

    Stor klem fra Mosjøen =)


Legg igjen en kommentar

