Marwinbror's Blog

Dette er en blogg om lillebror som kom sist i en søskenflokk på 4. Han er født i Februar 2010, og hadde fra før 3 storesøstre på 2, 3 og 11 år. Grunnen til at jeg ønsket å opprette en blogg i hans navn, var at han fikk en tøff start på livet, Marwin ble 23 dager gammel livstruende dårlig. Etter en gentesting foretatt i Tyskland, fikk han bekreftet diagnosen: congenital nephrotick syndrome. Veldig enklet forklart: Nyrene hans tok ikke opp proteiner som de skulle, og de lakk det lille av proteiner som kroppen hadde av reserver. I denne bloggen kan du følge hans opp og nedturer frem til en nyretransplantasjon, og i tiden som følger etter.Jeg hadde hverken lest eller skrevet blogg tidligere, og denne ble helt i starten laget for å klare informere familie og venner som var bekymret. Jeg klarte ikke holde rede på hvem jeg hadde svart hva til, når jeg på 2 timer hadde fått 52 sms som igjen ble svart på etter å ha svart midt i en kaotisk situasjon. I etterkant valgte jeg å fortsette ha denne åpen, for informasjon til hvem som måtte finne det nyttig å lese om vår tid, våre opplevelser, våre kamper, våre gleder osv. Vi fikk så mye støtte av så mange medmennesker vi ikke engang kjente. Tusen tusen takk for følget <3

Marwins første bursdag <3 09/02/2011

Filed under: Uncategorized — marwinbror @ 11:45 pm

Lille gullet har altså hatt sin første bursdagsfeiring.

Ikke helt dette vi så for oss for et år siden, da vi beundret denne perfekte lille bylten med alt det sorte håret.

Husker jeg var ganske utslått etter et keisersnitt uten en særlig virksom spinalbedøvelse, men merket meg raskt at han var noe blek og slapp.

Han ble gitt MME for de syntes han var noe vél rolig.

Jeg husker den hærlige følelsen av å ha et nytt lite menneske liggende helt inntill meg i senga, tittende stille opp på meg med de store mørke øynene. Jeg nøt den hærlige babylukten hvert eneste sekund.

Alt det lange sorte håret sto til alle kanter, og jeg konkluderte med at dette var mitt eget lille lykketroll ❤

Året har gått raskt, men når jeg tenker på den tilbakelagte tiden, så virker den så uvirkelig. Som en stor tåkedott, som jeg helst bare vil åpnet øynene for og skjønt var en vanskelig drøm.

Samtidig er jeg utrolig takknemlig for denne tiden vi har hatt sammen med lykketrollet vårt, han har gitt oss så mye dette året, at vi kan knapt vente på fortsettelsen.

Dagen i dag har vært flott.

Startet med at pappa og Marwin  (mamma var hjemme men jentene og gjorde istand til bursdagsfeiringen) koste seg sammen på morgenen. Personalet kom inn og sang bursdagssang, hadde med flagg, kort og gave til Marwin ❤

Han fikk tom. låne bursdagshatten dems 🙂

En flott start på dagen. Han hadde hatt ei trå natt med mye neseblødning og oppkast, så vi trodde han kom til å trenge en lang formiddagslur for å holde koken. Men neida, har man bursdag så har man bursdag. Han fikk seg ca 45 min på øyet etter å ha kommet hjem.

Hjemme ble han møtt av skigående storesøstre, hester og katter. Etterfulgt av litt middag (som for han sto i melk), gaver (tjohei så gøy) og alle inntrykk som måtte være enorme for en som har bodd inne mellom  vegger over 3 uker.  Dette satte han virkelig pris på. Ingen sure miner på denne gutten.

Farmor og farfar kom på kaffe og kake. Kjempekoselig å få hilst på dem også nå som han endelig kom seg ut.

Ble en rolig familiebursdag, noe Marwin så til å synes var meget greit 🙂

Fikk hjelp av ei lita storesøster til å blåse ut lyset på kaka, Marwin fikk tilbud om både kake og muffins. Kakesmulene drysset på gulvet, samme gjorde muffinsen, smake på det var lite interessant.  Kaste på dem som en leke derimot, det var gøy det 😉

Bursdagsbarnet holdt ut til dagens slutt, sovnet ikke engang i bilen på vei inn til sykehuset igjen. Det er gutten sin det, 1 år alt vet du  😉

This slideshow requires JavaScript.

 

7 Responses to “Marwins første bursdag <3”

  1. elizabeth Says:

    Gratulerer med vel overstått 1 års dag til verdens vakreste Marvin! Håper på bedre tider for dere!
    Får han noe form for syrenøytraliserende medisin? Gabriel har kastet opp endel oppgjennom årene men i oktober startet han med bluefish og det er sjelden han kaster opp, jeg synes legene burde sette dere i kontakt med spiseteamet. Har det vært snakk om peg? Mange av de hjertebarna jeg kjenner sliter med spising, jeg kan sette deg i kontakt med en som har fått hjelp av spiseteamet hvis du vil? Det er fryktelig vanskelig synes jeg når det er viktig med vektoppgang feks at de må være en viss vekt før de kan få operasjon…
    Det aller beste til dere alle! 🙂 eliz

  2. Maria Says:

    Ååå, gratulerer med dagen som var, tapre lille, skjønne Marwin Leonard! ❤

  3. heidi martinsen Says:

    Heisan, Marwin med hele sin familie!
    Første bursdag, tenk det… 🙂 Jeg så et par jenter på kjøkkenbenken også…for noen vidunderlige jenter, de gnistrer jo av sjarm og energi!
    Lykkevidereklem fra Heidi 🙂

  4. Linn Iren L. Says:

    Gratulerer så masse med 1 år til lille prinsen!
    Å det ser ut som den perfekte feringen!
    Han e så skjønn!
    =)

  5. Anette Says:

    Gratulerer så mye med 1årsdagen Marwin 😀
    håper du hadde en fin dag!!
    kjempefine bilder 🙂

  6. Therese Says:

    Gratulerer så masse med vel overstått ettårsdag!
    Sitter her med tårer i øynene etter å ha lest og sett på kjempefine bilder!

    Stor klem til dere alle
    fra Mathea og meg


Legg igjen en kommentar

