Marwinbror's Blog

Dette er en blogg om lillebror som kom sist i en søskenflokk på 4. Han er født i Februar 2010, og hadde fra før 3 storesøstre på 2, 3 og 11 år. Grunnen til at jeg ønsket å opprette en blogg i hans navn, var at han fikk en tøff start på livet, Marwin ble 23 dager gammel livstruende dårlig. Etter en gentesting foretatt i Tyskland, fikk han bekreftet diagnosen: congenital nephrotick syndrome. Veldig enklet forklart: Nyrene hans tok ikke opp proteiner som de skulle, og de lakk det lille av proteiner som kroppen hadde av reserver. I denne bloggen kan du følge hans opp og nedturer frem til en nyretransplantasjon, og i tiden som følger etter.Jeg hadde hverken lest eller skrevet blogg tidligere, og denne ble helt i starten laget for å klare informere familie og venner som var bekymret. Jeg klarte ikke holde rede på hvem jeg hadde svart hva til, når jeg på 2 timer hadde fått 52 sms som igjen ble svart på etter å ha svart midt i en kaotisk situasjon. I etterkant valgte jeg å fortsette ha denne åpen, for informasjon til hvem som måtte finne det nyttig å lese om vår tid, våre opplevelser, våre kamper, våre gleder osv. Vi fikk så mye støtte av så mange medmennesker vi ikke engang kjente. Tusen tusen takk for følget <3

Søndag 13. Februar 13/02/2011

Filed under: Uncategorized — marwinbror @ 4:51 pm

Lille Lykketrollet vårt har gått opp i vekt de siste dagen, HURRAAA!!! ( tørr nesten ikke si det høyt av frykt for at det skal bringe ulykke.. ). Han har ikke kastet opp like ofte, og har fått i seg noe mere melk enn tidligere. Så lykken var stor da han veide 8850gr. i går.  🙂 Åhh som jeg håper at vi snart er over på 9-tallet, og at det aldri beveger seg i underkant av det igjen.

 

Marwin har vært noe survete på nettene og formiddagene, hadde 38,3 i temp i dag, men etter et paracet og noe søvn er han bedre nå på ettermiddagen.

I går, lørdag hadde vi avlaster på sykehuset, pappa var her fredag til lørdag, mens mamma kunne reise en tur til hovedstaden for å møte gode venner og tante Hege. Var så godt å se igjen Marwins søskenbarn Patrik og Sofie ❤

Man savner å bare kunne sette seg i bilen eller på et fly, for å holde kontakten med venner og familie 🙂 Det var fantastisk hærlig å se verden der ute igjen. Et lite energipuff utenfor de 4 hvite vegger.

Marielle var også med til Oslo, hun reiste videre til Thailand hvor hun skal være i 3 uker. Kommer til å savne henne stort småtrolla og jeg. Ønsker deg en fin tur jenta mi ❤

Nå er både Marwin, pappa og jeg potte tette. Blitt forkjøla så det holder 😦 Det blir ekstra slitsomt å klare over nettene som fortsatt er urolige. Om noen vet hvor alt dette som renner ut av nesa kommer ifra skal jeg løpe stenge hovedkrana sporenstraks. Gjør ikke annet enn å løpe rundt med nestetørk til både lillebror og meg her.

Lillebror ligger nå på gulvet å leker med en papirpose fra Sten og Strøm, fikk en liten tigerbamse av størstesøster og meg i bygave. Det første han sa var selvfølgelig «Mjau, mjau» 🙂

 

This slideshow requires JavaScript.

 

2 Responses to “Søndag 13. Februar”

  1. å så herlig bilder av go`gutten! Og så bra med vekta! HURRA 🙂 Håper av hele mitt hjerte at det fortsetter oppover! Vi innlegges tirsdag, operasjon knapp onsdag hvis alt går etter planen…håper å sees…da kan vi «catche opp» 🙂 fortsatt masse god bedring til dere begge-eh..alle! dere har virkelig hatt mye sykdom-håper det gir seg snart 🙂 og at vekta til Marwin bare går opp og opp.. god klem fra oss

  2. tine Says:

    Jippi..så bra at det går riktig vei med vekta. Kjedelig med forkjølelse da men… Fine bilder…..bra badesveis 🙂


Legg igjen en kommentar

