Marwinbror's Blog

Dette er en blogg om lillebror som kom sist i en søskenflokk på 4. Han er født i Februar 2010, og hadde fra før 3 storesøstre på 2, 3 og 11 år. Grunnen til at jeg ønsket å opprette en blogg i hans navn, var at han fikk en tøff start på livet, Marwin ble 23 dager gammel livstruende dårlig. Etter en gentesting foretatt i Tyskland, fikk han bekreftet diagnosen: congenital nephrotick syndrome. Veldig enklet forklart: Nyrene hans tok ikke opp proteiner som de skulle, og de lakk det lille av proteiner som kroppen hadde av reserver. I denne bloggen kan du følge hans opp og nedturer frem til en nyretransplantasjon, og i tiden som følger etter.Jeg hadde hverken lest eller skrevet blogg tidligere, og denne ble helt i starten laget for å klare informere familie og venner som var bekymret. Jeg klarte ikke holde rede på hvem jeg hadde svart hva til, når jeg på 2 timer hadde fått 52 sms som igjen ble svart på etter å ha svart midt i en kaotisk situasjon. I etterkant valgte jeg å fortsette ha denne åpen, for informasjon til hvem som måtte finne det nyttig å lese om vår tid, våre opplevelser, våre kamper, våre gleder osv. Vi fikk så mye støtte av så mange medmennesker vi ikke engang kjente. Tusen tusen takk for følget <3

Transplantasjonsdagen 30.Mai 30/05/2011

Filed under: Uncategorized — marwinbror @ 1:02 pm

Kl 14.00 sa jeg natta til Marwin, pappa bar han inn til operasjonssalen, og jeg ble med inn til han sovnet.

Farfar er ferdig og alt har gått veldig fint.Han ble lagt i narkose 08.30 og var sannsynligvis ferdig litt før kl 13.00

Nå har vi spist middag i kantinen. Bestemor, pappa, Marielle, Keilin, Linelle og jeg. Hele familien er samlet, og vi tenker på farfar som hviler etter den store bragden, og vi tenker på Marwin som ligger på operasjonsbordet. Dette er timene som skal forandre hans liv, om noen måneder er vi ute av sykehuset og kan leve som en familie igjen 🙂

 

5 Responses to “Transplantasjonsdagen 30.Mai”

  1. Åse Says:

    Kjempespennende!!! Sitter og med tårer i øynene, har tenkt på dere i hele dag….Krysser fingre for at dere snart har en frisk og sprek Marwin!!! Åse 🙂

  2. Linn Says:

    Følger spendt med. flink du er til å oppdatere i en slik tid. skjønner at dere er nervøse, flinke dere er som greier å være med barna og spise så lenge. Gleder meg til bilder av nyopererte, friske og fine Marwin som smiler til dere 🙂

  3. Therese Says:

    Jeg får frysninger over hele meg og tårer i øynene når jeg leser innlegget ditt idag Bente!
    Vi heier på de tøffe gutta deres!!

    Klem

  4. elizabeth Says:

    Dette er tøfft, men heldigvis er Marwin er liten superhelt!! Tårene spruter her jeg sitter på jobben. Tenker intenst på Marwin og krysser alt som er! Dere er så flotte og sterke hele gjengen så dette går bra! Mange store klemmer til dere alle 🙂

  5. Wibeke Says:

    Lykke til lille Marwin supergutten!!!!, tenker på deg og dere akkurat nå 🙂 Hils familien Bente! Glad i deg!


Legg igjen en kommentar

