Marwinbror's Blog

Dette er en blogg om lillebror som kom sist i en søskenflokk på 4. Han er født i Februar 2010, og hadde fra før 3 storesøstre på 2, 3 og 11 år. Grunnen til at jeg ønsket å opprette en blogg i hans navn, var at han fikk en tøff start på livet, Marwin ble 23 dager gammel livstruende dårlig. Etter en gentesting foretatt i Tyskland, fikk han bekreftet diagnosen: congenital nephrotick syndrome. Veldig enklet forklart: Nyrene hans tok ikke opp proteiner som de skulle, og de lakk det lille av proteiner som kroppen hadde av reserver. I denne bloggen kan du følge hans opp og nedturer frem til en nyretransplantasjon, og i tiden som følger etter.Jeg hadde hverken lest eller skrevet blogg tidligere, og denne ble helt i starten laget for å klare informere familie og venner som var bekymret. Jeg klarte ikke holde rede på hvem jeg hadde svart hva til, når jeg på 2 timer hadde fått 52 sms som igjen ble svart på etter å ha svart midt i en kaotisk situasjon. I etterkant valgte jeg å fortsette ha denne åpen, for informasjon til hvem som måtte finne det nyttig å lese om vår tid, våre opplevelser, våre kamper, våre gleder osv. Vi fikk så mye støtte av så mange medmennesker vi ikke engang kjente. Tusen tusen takk for følget <3

Dag 11. -høy feber og økende kreatinin- 10/06/2011

Filed under: Uncategorized — marwinbror @ 9:25 pm

Etter en god dag kommer visst en dårlig ja…

Marwin hadde feber da jeg la meg i natt, men i dag tidlig hadde han 39,3 i temp, og blodprøvende viste en høy Kreatinin.

Kreatininen kan være en indikasjon på at kroppen forsøker frastøte seg nyren. Verdien kan også forhøyes noe i forbindelse med feber, så det er det vi krysser alt vi har, og håper på nå. I morgen tas det nye prøver. Han har ikke fått fragminsprøyten (blodfortynnende) sin i kveld, og skal faste fra kl. 04.00, dersom disse viser ytterligere stigning, er det allerede planlagt narkose og nyrebiopsi.

 

Nå håper jeg virkelig at det går Marwins vei. Fatter ikke at han gang på gang skal gjennomgå så mye ekstra smerter og ubehag. Fra nå skal det bare gå fremover!

 

Når det gjelder feberen, er det tatt blodkultur for å evt finne bakterier i blodet. Han er for sikkerhetsskyld satt på et bredspektret antibiotikum. Så er der oppvekst av noe, så skal i allefall den riktige antibiotikaen enkelt plukkes ut. Han har tatt Rtg av lunger, og dyrket urinprøve. Så er det bare å vente å se…

 

 

Jentene har kommet, fantastisk å se dem igjen. De har lekt på lekerommet, vegg i vegg til rommet som Marwin fikk i dag (hurra så deilig det blir for både han og oss, han trenger nattero..). Marwin spratt fra å være kjempesliten og pusk, til å stråle, og formen var mye bedre i kveld 🙂 Om det var Paraceten som plutselig slo inn, eller det at jentene kom, er ikke godt å vite. Men ingen tvil om at gjensynsgleden for dem alle var stor ❤

 

2 Responses to “Dag 11. -høy feber og økende kreatinin-”

  1. Camilla Says:

    Sender mange tanker og lykkeønskninger til dere! Håper det i morgen blir en bra dag og alle de andre dagene blir bedre.
    Stå på Marwin, Bente, bestefar og resten av familien, helt utrolige er dere!
    Vil også få takke for at jeg og alle andre får følge med på hvordan det går med dere, utrolig spennende å se når det er et nytt innlegg her. Følger med hver dag, og det er ikke et innlegg som går meg hus forbi.
    Tvi tvi, krysser fingrene for at morgendagen er bedre!

  2. Karina Says:

    Håper Marwin er på bedringensvei nå! Noen frastøtning skal han ikke ha nå!! Jeg fpr virkelig vondt av han og dere, Bente! Jeg sender styrketanker deres vei ♥

    Godt han har fått eget rom, og får mere ro. Det er viktig nå! Og så herlig at storesøstrene har kommet ♥

    Ha ei fin helg ♥


Legg igjen en kommentar

