Marwinbror's Blog

Dette er en blogg om lillebror som kom sist i en søskenflokk på 4. Han er født i Februar 2010, og hadde fra før 3 storesøstre på 2, 3 og 11 år. Grunnen til at jeg ønsket å opprette en blogg i hans navn, var at han fikk en tøff start på livet, Marwin ble 23 dager gammel livstruende dårlig. Etter en gentesting foretatt i Tyskland, fikk han bekreftet diagnosen: congenital nephrotick syndrome. Veldig enklet forklart: Nyrene hans tok ikke opp proteiner som de skulle, og de lakk det lille av proteiner som kroppen hadde av reserver. I denne bloggen kan du følge hans opp og nedturer frem til en nyretransplantasjon, og i tiden som følger etter.Jeg hadde hverken lest eller skrevet blogg tidligere, og denne ble helt i starten laget for å klare informere familie og venner som var bekymret. Jeg klarte ikke holde rede på hvem jeg hadde svart hva til, når jeg på 2 timer hadde fått 52 sms som igjen ble svart på etter å ha svart midt i en kaotisk situasjon. I etterkant valgte jeg å fortsette ha denne åpen, for informasjon til hvem som måtte finne det nyttig å lese om vår tid, våre opplevelser, våre kamper, våre gleder osv. Vi fikk så mye støtte av så mange medmennesker vi ikke engang kjente. Tusen tusen takk for følget <3

5.Juli -Tatt sine første skritt- 05/07/2011

Filed under: Uncategorized — marwinbror @ 10:41 pm

Turen hjem gjorde godt for lillebror og jentene. Glade lykkelige unger er et vakkert syn ❤

Vi overrasket dem hos farmor og farfar lørdags formiddag, Linelle ble så glad for å se oss at hun klarte bare hyle å hyle.

Samme gleden var det for begge jentene da de våknet og kom inn på rommet vårt søndags morgen, LILLEBROR! Selv om han også var hjemme da de la seg, tror jeg de hadde glemt at lillebror var hjemme. Eller kanskje trodde de bare de hadde drømt, og gleden over å se Marwin var overveldende.

Følelsen av å ha de tre minste i senga en søndags morgen var uvirkelig, som «happy ending» i en film.  Åhh, det var utrolig deilig ❤ Manglet størstesøster hjemme, og vi bare gleder oss til fortsettelsen på denne lykken med hele firkløveret på plass 🙂

I går tok Marwin sitt første skritt, i dag sine to neste så dette går i turbofart fremover.

Den rolige gutten vår er som forduftet for solen, vi har fått en meget ernergisk gutt, med en utholdenhet og en iver over å stå, å gå, å «løpe», å leke, å utforske alt. Han vet hva han vil, og tar ikke lenger alt bare som det kommer. Nå skal han være med på å bestemme selv 😉 Vi tørker pannen og tenker at dette er et sunnhetstegn. Det beviser nok at han har vært i mye dårligere form enn hva han har uttrykket og vi har klart å forstå. Jeg har en misstanke om at den «virkelige» Marwin Leonard har begynt å vise seg 🙂 En blid, god gutt med utforskertrang og behov for å røre seg. Ta igjen det tapte, unna vei for her kommer jeg! 🙂

 

Kosetid

 

17 Responses to “5.Juli -Tatt sine første skritt-”

  1. Sofia Says:

    Har ikke vært innom bloggen siden dagen før transplantasjonen og ble fullstendig fengslet her jeg satt! For noen uker dere har gjennomgått! Jeg har sagt det før, men jeg gjentar det nå – jeg blir beskjemmet over enkelte av mine ‘kolleger’ for både holdninger, utsagn og manglende rutiner… Håper dere ikke sitter igjen med flest slike minner når dere friskmeldes for godt.
    Rørende å høre om framgangen til Marwin med spising, drikking og de første skritt! ❤ Unner dere rolige dager og en lang, god sommer!
    Hilsen søster i blått 😉

  2. Karina Says:

    Gratulerer med de første skritta til dere også!! 🙂 Hurra!! Fantastisk å se denne fremgangen hos Marwin! Og høre om denne livsgleden han viser ♥ Herlige storesøsken som var så glad for at lillebror endelig kunne sove hjemme noen netter ♥ *rørt*.

    Lillesøster er lik mamman sin synest jeg 😉 Nydelig bilde av de to!

    God helg til dere alle ♥

  3. Anette G Says:

    Så bra og høre at det går bedre og bedre med Marwin. Vi ville bare ønske dere fortsatt god bedring. Hilsen fra familien til William, som lå på riksen 10 dager samtidig som Marwin og som også er fra Stokke. 🙂

  4. Charlotte Says:

    Hei Bente og Marwin !!

    Er så koselig å lese att han har kommet så langt etter operasjonen og er blitt en stor fin gutt !! =)
    Etter vi møtte dere på SIV og tiden etter har jeg fulgt med her, har vært så inspirenede å lese dine tanker og se din styrke.. Marwin var og er en kjempefin gutt ! husker jeg ble helt forelska i smilet hans ❤
    håper alt går kjempefint videre og att dere bare kan kose dere masse masse sammen hele familien !!
    mange klemmer fra Charlotte & Alexandra 🙂

    • marwinbror Says:

      Tusen takk for en koselig kommentar Charlotte.

      Hadde vært koselig å møtt dere igjen en dag. Kanskje tatt en kaffe sammen med Åshild og lillemor også 🙂
      Stor klem tilbake til dere begge.

      • Charlotte Says:

        Ja det hadde vært kjempekoselig å få hilst på dere igjen !! 🙂
        Kan ikke du sende meg nr ditt, eller legge meg til på facebook evnt?
        tlf : 4060 7044 Charlotte Haugstad
        Ha en kjempefin lørdagskveld videre 🙂

  5. Tone Stjernqvist Says:

    Kan ikke annet enn å smile her jeg sitter, syns jeg ser ham stabbe avgårde! 🙂
    Utrolig godt å høre at hans virkelige jeg bare kommer mer og mer fram – fantastisk for både dere og ham! Gleder meg virkelig til å se dere snart! Stooor klem fra oss tre 🙂

  6. Ellen M Says:

    Jeg syns det er så godt å høre at det går så bra med lille Marwin! Begynte å følge med på bloggen din etter at dere etterlyste vannkopper, og synes det har vært så fint å lese at jeg har fulgt med hele tiden.
    Tenk på alt det dere har vært igjennom, det kan ikke ha vært lett.
    Håper dere storkoser dere hjemme igjen med hele gjengen! ❤
    Hilsen Ellen (fra Hvaler)

  7. LInda Says:

    Så utrolig fantastisk at alt går så bra:=) Kan tro det var fint å sove hjemme. Så moro at han har gått noen skritt. Snart så løper han over alt:=) Han er en herlig gutt:0) Mange klemmer:=)

  8. Unni Says:

    Fantastisk å lese! Føler at vi kanskje kan gå videre med det vi har snakket om på facebook nå, hvis du vil og orker da 🙂 Jeg har lagt igjen melding til deg på fb. Mvh Unni K. 🙂

  9. Åse Says:

    Så fantastisk å lese om fremgangen til Marwin!! 😀

  10. Linn Iren L. Says:

    Så fantastisk flott! =) Fikk ett stort smil om munnen når æ leste dett innlegget. Har vært så spennene å følge med dere,å nå å se hvor langt den tøffe lille gutten e kommet! Gleder mæ til å få med mæ resten. vi som leser bloggen føler oss jo litt som en del av familien å e like spent vær gang de kommer noe nytt ut her =)
    Masse klem fra mæ å mine gutta =)

  11. Tine Says:

    Åh…tårer i øynene. Er så flott å lese 🙂 Kan tenke meg at Marwin er stolt av de første skritta. Skal si det går unna med utviklinga her :). Er ikke så lenge igjen nå til hele familien er samlet på Storevar 🙂

  12. Å så godt å lese Bente! Herlig at dere har fått vært hjemme! Og AT DET går så fremover! Gøy med hans første skritt da-spreke tøffingen! Masse varme tanker og klemmer fra Emily og mamma

    • marwinbror Says:

      Tuuusen takk Åshild. Leser bloggen til Emily også, Men har ikke vært så flink til å få kommentert. Nettilgangen på hotellet er dårlig, og jeg må sitte i resepsjonen for å få det inn. Ikke så lett med en MEGET aktiv kar. Hærlig å høre om den flotte ferien deres. Fantastisk hvor godt Emily har det nå, tenke seg til for 1 år siden…. Man får tid til å tygge litt på ting, fordøye litt for å tygge litt igjen. Dere er tøffe ❤ Stor klem tilbake.

  13. Anette Says:

    Så koselig å lese dette Bente 😀
    kan tenke meg det var stas for alle å ha Marwin hjemme!
    så moro at han nå har tatt sine første skritt 😀 hurra!!

    Bjørg fortalte meg at dere hadde vært innom barneavd på SIV 😀 og hun hadde blitt sååå rørt av å se Marwin 😀

    • marwinbror Says:

      Ja dette var hærlig 🙂

      Bjørg er bare så god, hun er et fantastisk menneske ❤ Stakk innom der da vi måtte på sykehusapoteket for å hente noe medisiner de var tome for her.
      Rart å tenke på at vi er ferdige der borte nå 🙂


Legg igjen en kommentar

