Marwinbror's Blog

Dette er en blogg om lillebror som kom sist i en søskenflokk på 4. Han er født i Februar 2010, og hadde fra før 3 storesøstre på 2, 3 og 11 år. Grunnen til at jeg ønsket å opprette en blogg i hans navn, var at han fikk en tøff start på livet, Marwin ble 23 dager gammel livstruende dårlig. Etter en gentesting foretatt i Tyskland, fikk han bekreftet diagnosen: congenital nephrotick syndrome. Veldig enklet forklart: Nyrene hans tok ikke opp proteiner som de skulle, og de lakk det lille av proteiner som kroppen hadde av reserver. I denne bloggen kan du følge hans opp og nedturer frem til en nyretransplantasjon, og i tiden som følger etter.Jeg hadde hverken lest eller skrevet blogg tidligere, og denne ble helt i starten laget for å klare informere familie og venner som var bekymret. Jeg klarte ikke holde rede på hvem jeg hadde svart hva til, når jeg på 2 timer hadde fått 52 sms som igjen ble svart på etter å ha svart midt i en kaotisk situasjon. I etterkant valgte jeg å fortsette ha denne åpen, for informasjon til hvem som måtte finne det nyttig å lese om vår tid, våre opplevelser, våre kamper, våre gleder osv. Vi fikk så mye støtte av så mange medmennesker vi ikke engang kjente. Tusen tusen takk for følget <3

30. Juli -2 mnd siden transplantasjonen- 30/07/2011

Filed under: Uncategorized — marwinbror @ 9:49 pm

2 månedersdagen siden transplantasjonen feires sammen med hjemkomsten. I dag har Marwin fått lov til å være med på dagligdagse ting, som han aldri før har hatt muligheten til. Han har grillet ørret sammen med oss, spiste kake og koste seg. Han har lekt seg på trampolinen og badet i bassenget sammen med alle søstrene sine. Kost seg sammen med bestemor mens jeg tok med jentene på helgehandel og besøkte hestene på beitet.

 

Det er travle dager, men guri så deilig det er å være hjemme igjen. Nå er det bare å prøve finne rutiner på det hele.

 

This slideshow requires JavaScript.

 

 

4 Responses to “30. Juli -2 mnd siden transplantasjonen-”

  1. Tone Stjernqvist Says:

    Så deilig….. – endelig! Godt å komme inn i en normal hverdag igjen tenker jeg, dette har dere jo ventet lenge på! Håper inderlig at banken stiller opp, det må de bare gjøre – vi krysser fingrene! Skjønner jo nå at det ikke blir Riksen besøk på oss, men vi kan vel få det til på annen måte nå når dere er hjemme! Ønsker dere en fortsatt riktig god sommer, kos dere masse og nyt livet til fulle alle sammen – det fortjener dere virkelig!!!
    Vi snakkes og sees forhåpentligvis snart – kjempeklem fra Marcus, Tone & Michael 🙂

  2. Lena Says:

    Jeg våknet sur og «grumpy» i dag……men nå er jeg lykkelig!!! Dette gjorde meg glad langt inne i sjelen og gud for en glede det må være å trykke på «start» knappen igjen!!!
    Unner dere en fantastisk sommer, det som er igjen og det er klart banken låner ut penger!!

    Varm klem fra meg

  3. Så herlige dagligdagse familiebilder-av alle barna i lek! Det må være en ubeskrivelig fantastisk følelse av endelig å kunne være hjemme fast med Marwin-tenk at han endelig kan bo hjemme og dere alle sammen-etter 18 måneder!!! Du fortjener en stor medalje Bente! Jeg synes vi har vært mye på sykehus men det er jo bare små opphold i forhold til dere…ha en fortsatt herlig sommer-håper av hele mitt hjerte at banken er greie slik at dere får huset ferdig, masse varme tanker og sommerklemmer ❤

    • marwinbror Says:

      Ja Åshild, Det er deilig å kunne oppleve dagligdagse episoder med Marwin, helt uvirkelig. Man setter stor pris på de små hverdagslige tingene som man ellers ikke tenker over 🙂
      Vi må helt klart få til å treffes igjen en dag snart, ser at Emily har blitt stor jente siden sist, og det er så hærlig å se henne i så fin form 🙂 Klem


Legg igjen en kommentar

